Обкатка зимових автошин – що це і навіщо потрібна

Нову зимову гуму, яку купують на сайті mastershina.com, не варто одразу експлуатувати на максимальних обертах. Шини повинні звикнути до нового місця, а водій зрозуміти, як покришки поводяться у різних умовах.

Всі скати обробляються захисним мастилом. Вона зберігає найкращі властивості, поки гума лежить на складі чи магазині. Змити звичайною водою не вийде – мастило випаровується лише шляхом контакту з дорожнім покриттям.

Обкатка потрібна фрикційним та шипованим шинам. Кожен виробник вказує на дистанцію, яку потрібно проїхати без перевищення середніх швидкостей (до 80 км/год). У цей період необхідно виключити різкі ривки та гальмування, щоб надавати на колеса мінімальне навантаження.

У середньому дистанція обкатки становить 400-700 кілометрів. Багато залежить від складу гумової суміші та умов, в яких будуть експлуатуватися шини.

Починати обкатувати фрикційні зимові покришки потрібно восени, коли середньодобова температура знижується до +70 °C і нижче. Цієї пори вечорами та вранці фіксуються перші заморозки – якщо вчасно не купити зимові шини, будь-якої миті водій може зіткнутися з проблемою виїзду з гаража.

Фрикційна зимова гума відрізняється своєю дренажною системою. По всьому периметру розгалужені поглиблені канавки, якими волога і бруд швидко видаляються за межі контактної плями. Враховуючи помірний клімат узимку здебільшого України, класичні шини можна використовувати майже півроку – від середини осені до квітня.

Процес обкатки можна поділити на кілька етапів. Шофери можуть щодня проїжджати по 10-30-50 кілометрів та більше. Але від далеких подорожей бажано відмовитися, доки гума не буде повністю обкатана.

Обкатка шипованих шин

На відміну від фрикційних шин, шипована гума встановлюється, коли на дорозі вже лежить сніг або є зледенілі ділянки. На сухому або мокрому покритті металеві штифти сильно ковзають, видаючи при цьому скрип ріжучий вухо. Керованість машиною ускладнюється, втрачається її стійкість на трасі, прискорюється зношування.

Період обкатки для шипування – це час, щоб самі штифти знайшли собі зручне місце на протекторі. Поки що жодному виробнику розподілити їх рівномірно з однаковою глибиною посадки не вдалося. Це позначиться на початковому етапі, але з кожною сотнею кілометрів водій відчуватиме, як покращується керованість автомобіля та підвищується безпека їзди засніженими та слизькими дорогами.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *